آخرین مطالب بلاگ توسط فن کنترل

دسته بندی مطالب

فلومتر چرخ دنده ای – مخصوص اندازه گیری رزین های با ویسکوزیته بالا
تازه ها

فلومتر چرخ دنده ای – مخصوص اندازه گیری رزین های با ویسکوزیته بالا

توسط فن کنترل در 15 دي 1378

فرایند تولید در ساخت مواد ساینده و فوق ساینده، نیازمند دوز دقیقی از رزین های با ویسکوزیته بالا (مثلا درحد 1500 cP) میباشد. این تصویر یک اسکید دوزینگ را برای چنین کاربردی نشان میدهد. هر اسکید شامل اجزای زیر است: (هرمورد با عدد مربوطه درشکل مشخص شده است)

 

 

1) مخزن اصلی
2)مخزن ثانویه با زنگ هشداردهنده برای موقعی که محتوی مخزن
 کم میشود،که همیشه محصول به میزان کافی و نیز عدم وجود هوا
در مدار را تضمین میکند
3) شیر دستی برای بستن مدار
4) پمپ پریستالتیک (پمپ غلطکی)
5) فلومتر چرخ دنده ای
6) سوئیچ فشار (جهت اطمینان در برابر فشار بالا)
7) شیر سه راهه (برای حالت دستی یا اتوماتیک عملیات)
8) لوله های خروجی برای جمع آوری دستی محصول

 

کار دستگاه:
در ویسکوزیته های بالاتر و بسته به نوسانات دما، پمپ پریستالتیک (پمپ جابجایی مثبت که شامل لوله انعطاف پذیر و غلتک می باشد که سیال را از یک طرف لوله به طرف دیگر آن انتقال میدهد) قادر به انتقال سیال به طور کامل نمیباشد. این به این معنی است که بخشی از سیال برمیگردد که در نتیجه منجر به خطا در میزان فلوی نمایشی میشود. علاوه بر این، فشارعملیاتی که توسط پمپ پریستالتیک بجهت سایز کوچک آن ایجاد میگردد، بسیار کم می باشد.
راه حل:
ما می توانیم فلومتر چرخ دنده ای مدل DON با برش ویژه ای در روتورهای آن را ارائه دهیم که  قادر خواهد بود افت فشار تا 50٪ را کاهش دهد.
با انتخاب خروجی پالس دوگانه که به صورت اختیاری موجود میباشد، دو خروجی پالس "A" و "B" را فراهم می کند، به طوری که می توان میزان فلوی خالص یعنی تفاضل A و B یعنی "A-B" را به درستی توسط PLC محاسبه نمود. فلوی خالص را نیز می توان با استفاده از نمایشگر الکترونیکی مدلZOK- Z3  با استفاده از یک تبادلگر پالس هم محاسبه کرد . با استفاده از این ویژگیها، میتوانیم تمامی مشکلات مربوط به این کاربرد را حل کنیم و فرایند دوزینگ را برای رزین ها به خوبی انجام دهیم که باعث بهبود تکرارپذیری و کیفیت تمام شده ساینده ها میشود.

فلومترهای چرخ دنده ای مدل DON ، برای اندازه گیری میزان مصرف سوخت در موتورهای دیزلی با استفاده از دو ورودی فلو و تنظیم "A-B" (تفاضل میزان فلوی ورودی به موتور دیزل یعنی "A” و میزان فلوی برگشتی از موتور دیزل یعنی "B”) مورد استفاده قرار میگیرد. برای این منظور، یک جفت فلومترمدلDON  با یک عدد نمایشگر دیجیتالی مدل ZOK-Z3 استفاده می گردد تا میزان خالص مصرف سوخت را نشان دهد. کاربرد این سیستم برای فراساحل هم میباشد، چراکه این سیستم اندازه گیری میزان مصرف سوخت، به طور موثری در موتورهای دیزلی کشتی ها و شناورهای کوچک نیز به اجرا درآمده است. مثلا در یک مورد، یک جفت فلومتر از جنس استنلس استیل ( مدلDON-215 برای فلوی تا 550 لیتر در ساعت برای هر فلومتر) و یک عدد نمایشگر دیجیتالی مدل ZOK-Z3 را برای هر موتور استفاده کردیم. 
از آنجا که وجود فلومتر یا فیلتر(استرینر) 
در خط اصلی ممکن است اختلاف فشار 
بالایی را ایجاد کند که منجر به کاهش
 سوخت رسانی به موتورگردد، لذا یک
 شیر تخلیه فشار در لوله "بای پس
" (لوله ی کنار گذر) برای جلوگیری از 
این امر استفاده می گردد. فشار ورودی
 بالا، شیر تخلیه فشار را باز می کند و
 این اطمینان را ایجاد می کند که یک 
میزان ثابتی از سوخت وارد موتور دیزل شود. در برخی موارد،انتخاب گزینه "خروجی پالس" ممکن است به مشتری نیز پیشنهاد گردد.با نصب این سیستم، دریانوردان و ماهیگیران در حال حاضر قادر به نظارت بر میزان مصرف واقعی سوخت خود در هر لحظه هستند و طبق آن، سرعت کشتی را بهینه می کنند. به طور کلی، بازگشت سرمایه ظرف یک ماه امکانپذیر است.

 

 

 

 

مهندس ارشد ابزاردقیق سعید اشرف

author : Saeed Ashraf

linkedin.com/in/saeed-ashraf-416428b9

ادامه مطلب
2  Kobold Messring GmbH
تازه ها

2 Kobold Messring GmbH

توسط فن کنترل در 28 خرداد 1401

 

شرکت فن کنترل بعنوان بهترین تامین کننده محصولات شرکت کوبولد KOBOLD در خدمت شماست.

 شرکت پیشرو شما در زمینه دستگاه های اندازه گیری و کنترل صنعتی از حوزه جریان، فشار، سطح و دما خوش آمدید.

ما به عنوان متخصص در زمینه تجهیزات اندازه گیری و کنترل صنعتی، مجموعه ای جامع از خدمات و تجهیزات قابل نصب و استفاده در کارخانه های تولید صنعتی مختلف در سراسر جهان را به مشتریان خود ارائه می دهیم. کیفیت ما "ساخت آلمان" و انطباق سریع و انعطاف پذیر ما با الزامات شرکای ما باعث شهرت عالی در سراسر جهان شده است. اگر به دنبال یک شریک قوی و انعطاف پذیر در زمینه تجهیزات اندازه گیری و کنترل هستید، ما انتخاب مناسبی هستیم. به لطف سال ها تجربه و فعالیت های جهانی خود، خود را به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای صنایع در سراسر جهان تثبیت کرده ایم.

 

اندازه گیری، کنترل و اتوماسیون

 mim-durchfluss-alle.png: Magnetic Inductive Flow Meter - All Metal - Stainless Steel - MIM

 

 

 

 

راه حل های فنی ارائه شده ما می توانند به سرعت و به راحتی در طیف گسترده ای از سیستم های صنعتی ادغام شوند و در بخش های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. با استفاده از فرستنده های اندازه گیری مختلف، مقادیر اندازه گیری و آستانه سنسورها و ابزارهای تحلیلی ما به راحتی می توانند در سیستم های مختلف ادغام شوند و توسط این سیستم ها نظارت شوند. به لطف رابط های BUS شناخته شده بین المللی، ادغام با اکثر سیستم های شناخته شده و مورد استفاده مستقیماً از کارخانه امکان پذیر است. علاوه بر این، ما یک فناوری کامل اندازه‌گیری و کنترل صنعتی را ارائه می‌دهیم که امکان خودکارسازی و عملکرد فرآیندهای مختلف را فراهم می‌کند. به لطف فناوری اندازه گیری و کنترل ما، فرآیندهای صنعتی پیچیده را می توان به طور بهینه خودکار کرد و با بالاترین نیازها سازگار کرد.

 

ما طیف گسترده ای از تخصص ها را برای شاخه های مختلف صنعت ارائه می دهیم. علاوه بر بسیاری از ابزارهای اندازه گیری داخلی و حسگرها، شامل طیف وسیعی از ابزارهای دستی حرفه ای است که در طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شود. نکته مهم در این پیشنهادها کیفیت پردازش بالا و استانداردهای اندازه گیری بالای این دستگاه ها است که امکان مقایسه عملکرد آنها با پروب های اندازه گیری ثابت و ابزار اندازه گیری را فراهم می کند. دستگاه های Kobold به دلیل طراحی پیچیده و ماژولار و سهولت استفاده متمایز می شوند و به همین دلیل در بین کاربران بسیار محبوب هستند.

 

فلومترها، کنترل کننده های جریان، نشانگرهای جریان و سنسورهای جریان

Kobold Messring GmbH به منظور اندازه‌گیری نرخ جریان در کارخانه‌های صنعتی یا آزمایش ترکیب مایعی که از آن عبور می‌کند، مجموعه‌ای از سنسورها و جریان سنج‌ها را توسعه داده است که می‌توانند در محیط‌های کاری مختلف مورد استفاده قرار گیرند. به لطف استفاده از طیف گسترده ای از مواد و اصول مختلف اندازه گیری فیزیکی، این سنسورها و جریان سنج ها را می توان برای طیف وسیعی از مایعات، گازها، دما، محلول ها، نسبت فشار و نرخ جریان بهینه کرد. بنابراین، راه حل مناسب را می توان برای هر حوزه کاربردی پیدا کرد.

 

نشانگر سطح یا اندازه گیری مداوم

m-fuellstand.png: Magnetic Level Switches  M

در محدوده اتوماسیون فرآیندهای صنعتی، نظارت بر سطوح پر شدن یک مسئله مهم برای مایعات و همچنین برای جامدات حجیم است. سوئیچ های شناور و نشانگرهای سطح شرکت Kobold Messring GmbH در محدوده تحمل تعریف شده بسیار قابل اعتماد کار می کنند. نشانگرهای سطح و سنسورهای سطح را می توان با طیف وسیعی از مایعات و محیط ها تطبیق داد و همچنین می تواند در محیط هایی با سیالات به شدت آلوده استفاده شود. داده های نشانگرهای سطح را می توان مستقیماً روی صفحه نمایش خواند یا می توان با استفاده از مبدل اندازه گیری و رابط BUS در سیستم های کنترل و نظارت مختلف ادغام کرد. به لطف انتخاب گسترده دستگاه‌های اندازه‌گیری سطح مختلف و سوئیچ‌های سطح، نظارت و اندازه‌گیری متنوع‌ترین سطوح پر کردن را می‌توان در هر زمان به طور قابل اعتماد انجام داد.

 

گیج فشار، سنسور فشار و سوئیچ فشار از Kobold

man-p-druck.png: Diaphragm Pressure Gauges MAN-P

Kobold Messring GmbH به سرعت خود را در زمینه نظارت بر فشار و اندازه گیری فشار کارخانه ها تثبیت کرده است. فشارسنج‌های مختلف در طیف گسترده‌ای از کارخانه‌ها در سراسر جهان استفاده می‌شوند و به دلیل قابلیت اطمینان و تحمل‌های اندازه‌گیری پایین، متقاعدکننده هستند. گیج های فشار را می توان هم برای نظارت بر فشار و هم برای کنترل وابسته به فشار کارخانه ها و فرآیندها استفاده کرد. به لطف سوئیچ‌های فشار مدرن و کاربردی، بسیاری از فرآیندها در صنعت می‌توانند به‌طور قابل‌اطمینانی فشار را به صورت خودکار کنترل کنند. این نه تنها وسیله ای برای بهینه سازی فرآیند است، بلکه در بسیاری از موارد ایمنی نیز دارد، زیرا فشار بیش از حد در سیستم را می توان به طور قابل اعتمادی توسط دستگاه های اندازه گیری فشار و سوئیچ های فشار شناسایی و اصلاح کرد. فشارسنج های مختلف و سنسورهای فشار با فشار نسبی، فشار مطلق، به عنوان یک گیج فشار دیفرانسیل عمل می کنند و نظارت بر فشار را به سطح جدیدی ارتقا می دهند.

 

ادامه مطلب
KOBOLD Messring GmbH
تازه ها

KOBOLD Messring GmbH

توسط فن کنترل در 28 خرداد 1401

شرکت فن کنترل بعنوان بهترین تامین کننده محصولات شرکت کوبولد KOBOLD در خدمت شماست.

KOBOLD Messring GmbH

 یکی از شرکت های پیشرو بین المللی مهندسی ابزار دقیق، در سال 1980 توسط Dipl.-Ing تاسیس شد. کلاوس جی کوبولد. دانش مهندسی عالی او باعث شد که این شرکت به زودی خود را در بازار به دلیل فناوری قابل ثبت، محصولات با کیفیت بالا و خدمات برتر تثبیت کند. نام تجاری "KOBOLD" به زودی مترادف با کیفیت و پیشرفت تکنولوژی شد. در سال‌های بعد، شرکت‌های مستقلKOBOLD در کشورهای متعددی در سراسر جهان تأسیس شدند

 

گروه بین المللی شرکت ها توسط رئیس و مالک انحصاری آن کلاوس جی کوبولد رهبری می شود. هدف این شرکت توسعه، ساخت و فروش ابزارهایی برای نظارت، اندازه‌گیری و تنظیم مقادیر فیزیکی جریان، فشار، سطح و دما است.

 

این دستگاه ها تقریباً در تمام بخش های صنعت استفاده می شوند. تنوع روش‌های اندازه‌گیری در دسترس، و انطباق سریع با پیشرفت‌های فنی، چیزی است که تضمین می‌کند که الزامات ویژه کاربرد بالا که در شاخه‌های مختلف صنعت تنظیم شده‌اند، به طور کامل برآورده می‌شوند. رشد قوی شرکت مبتنی بر گسترش مداوم دامنه ارائه شده و به دلیل استقبال شرکت و محصولات آن در بازار جهانی است.

 

 

دماسنج، سنسور دما و مانیتورینگ دما

اتاق ها، سطوح یا مایعات: کنترل دما نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای تولید دارد. Kobold Messring GmbH تعدادی سنسور دما و دستگاه های اندازه گیری دما را ارائه می دهد که امکان تعیین دقیق دما را بدون مشکل فراهم می کند. به لطف کلیدهای دقیق دما، مدارهای کنترل شده با دما نیز می توانند به راحتی نصب و خودکار شوند. نمایش دما را می توان در دستگاه های نصب شده دائمی هم به طور مستقیم روی دستگاه و هم از طریق فرستنده و رابط در دستگاه های مدیریت مرکزی خواند. به این ترتیب دمای مربوطه همیشه در نظر گرفته می شود.

 

کنترل pH و پتانسیل ردوکس

برای کنترل مایعات و محلول های آبی، مقدار pH مایعات و اغلب پتانسیل ردوکس آنها باید بررسی شود. ابزار اندازه گیری و سنسورهای Kobold Messring GmbH راه حلی سریع و جامع را ارائه می دهد که می تواند به طور دائم در سیستم ها نصب شود یا به عنوان دستگاه های اندازه گیری دستی مورد استفاده قرار گیرد. داده‌های پروب‌های pH و پروب‌های ردوکس را می‌توان مستقیماً از طریق یک فرستنده و یک رابط BUS به رایانه‌های اصلی و سیستم‌های اصلی مربوطه منتقل کرد، جایی که می‌توان آنها را به طور مداوم نظارت کرد. ابزارهای حرفه ای دستی و ابزارهای اندازه گیریpH شرکت Kobold Messring GmbH نیز به دلیل نتایج اندازه گیری دقیق و روش اندازه گیری سریع، شهرت خوبی به دست آورده اند و به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کنترل رسانایی

برای بررسی ترکیب صحیح مایعات، در بسیاری از موارد باید رسانایی آنها را تعیین کرد. ابزار اندازه گیری شرکت Kobold Messring GmbH امکان کنترل سریع رسانایی را به روش های مختلف فراهم می کند. حسگرها و دستگاه های اندازه گیری می توانند داده های مورد نظر را مستقیماً در محل نمایش دهند یا با استفاده از فرستنده و رابط به واحد کنترل مرکزی ارسال کنند.

 

فرستنده و سوئیچ رطوبت

در بسیاری از محیط های کاری، کنترل متغیرهای محیطی از اهمیت حیاتی برخوردار است. فرستنده ها و سنسورهای رطوبت شرکت Kobold Messring GmbH کنترل سریع و موثر رطوبت را در طیف وسیعی از محیط ها امکان پذیر می کند. به لطف روش‌های اندازه‌گیری مدرن و مواد اندازه‌گیری، سنسورها و سوئیچ‌های رطوبت را می‌توان به طور قابل اعتمادی در مناطق مختلف مورد استفاده قرار داد و با عمر طولانی و نتایج اندازه‌گیری درجه‌بندی دقیق آن‌ها را متقاعد کرد.

 

اندازه گیری کدورت مایعات

کدورت ناشی از ذرات معلق در بسیاری از صنایع بسیار مهم است. چه برای کنترل توزیع مواد در مایعات باشد و چه برای اطمینان از خلوص مایعات، دستگاه‌های اندازه‌گیری کدورت از Kobold Messring GmbH با روش‌های اندازه‌گیری پیشرفته در نور مرئی و مادون قرمز کار می‌کنند. محدوده و در نتیجه اطمینان از بررسی مطمئن کدورت در محیط های مختلف.

 

کنترل چگالی مایعات

در بسیاری از محیط های تولید، چگالی مایعات مورد استفاده باید کنترل و تعیین شود. دستگاه‌های اندازه‌گیری چگالی Kobold Messring GmbH با ادغام ساده‌شان در سیستم‌های موجود و همچنین با تحمل‌های اندازه‌گیری پایین، متقاعد می‌شوند. این اجازه می دهد تا این دستگاه ها به طور بهینه در طیف گسترده ای از سیستم های صنعتی ادغام شوند و به روش های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

ادامه مطلب
درس های با حال ابزاردقیقی ۳
تازه ها

درس های با حال ابزاردقیقی ۳

توسط فن کنترل در 18 آبان 1400

تبدیل بین واحدهای اندازه گیری ناهمگن مشکل بسیاری از مهندسین و دانشجویان علوم مهندسی است مثلاً واحدهای امپریال ماننده پوند پاسگال و غیره در آمریکا مرسوم است ولی در بیشتر نقاط جهان سیستم متریک وجود دارد برای کاهش این مشکل با استفاده از جداول طراحی شده می توان یک واحد اندازه گیری را به واحد دیگر تبدیل کرد مثلاً جدولی که یک سمت آن یک واحد ثابت و سمت راست آن انواع واحدهای مشابه وجود دارد که مشکلات اساسی در این جداول وجود دارد که میزان مقدار نوشته شده در دقیق با مقدار مورد نظر ما نیست روش بهتری برای تبدیل بین واحدهای مختلف وجود دارد  آن کسرهای واحد گفته می‌شود.

 

 

فرمول های تبدیل دما

توجه: همه ضرایب تبدیل داده شده برای دما دقیق هستند، نه تقریبی.

oF = (oC) (9/5) + 32

oC = (oF - 32) (5/9)

oR = oF + 459.67

K = oC + 273.15

 تبدیل های واحد و ثابت های فیزیکی 

 

فاکتورهای تبدیل فاصله

توجه: همه ضرایب تبدیل داده شده برای فاصله دقیق هستند، نه تقریبی.

1 اینچ (اینچ) = 2.54 سانتی متر (سانتی متر)

1 فوت (فوت) = 12 اینچ (اینچ)

1 یارد (یرد) = 3 فوت (فوت)

1 مایل (مایل) = 5280 فوت (فوت)

 فاکتورهای تبدیل حجم

توجه: تمام فاکتورهای تبدیل که با حروف پررنگ نشان داده شده اند دقیق هستند، نه تقریبی.

1 گالن (گال) = 231.0 اینچ مکعب (in3) = 4 لیتر (قوت) = 8 پینت (pt) = 16 فنجان = 128 مایعاونس (fl. oz.) = 3.7854 لیتر (l)1 میلی لیتر (ml) = 1 سانتی متر مکعب (cm3)

 

ضرایب تبدیل برای سرعت

توجه: تمام فاکتورهای تبدیل که با حروف پررنگ نشان داده شده اند دقیق هستند، نه تقریبی.

1 مایل در ساعت (میلی بر ساعت) = 88 فوت در دقیقه (فت / متر) = 1.46667 فوت در ثانیه (ft/s) = 1.60934

کیلومتر در ساعت (کیلومتر در ساعت) = 0.44704 متر در ثانیه (m/s) = 0.868976 گره (گره - بین المللی)

 

ضرایب تبدیل برای جرم

1 پوند جرم (پوند متر) = 0.4535924 کیلوگرم (کیلوگرم) = 0.031081 راب

2.4.7 ضرایب تبدیل نیرو

1 پوند نیروی (lbf) = 4.448222 نیوتن (N)

1 کیلوگرم نیرو (kgf) = 9.80665 نیوتن (N)

 

فاکتورهای تبدیل برای مساحت

توجه: تمام فاکتورهای تبدیل که با حروف پررنگ نشان داده شده اند دقیق هستند، نه تقریبی.

1 هکتار = 43560 فوت مربع (ft2) = 4840 یارد مربع (yd2) = 4046.86 متر مربع (m2

 

همانطور که در فرمول های بالا مشاهده می کنید به ترتیب فرمول های تبدیل دما را می بینید که نشان دهنده واحد دمای فارنهایت سی سانتی گراد و و کا کلوین است در این جا مشاهده می‌کنیم که مقدار درجه حرارت بر اساس سانتیگراد ضربدر ۹ تقسیم بر ۵ به علاوه ۳۲ فرمولی است که میزان فارنهایت را به شما نشان می دهد که در قسمت ۲.۴ تبدیل واحد های ثابت فیزیکی را می بینید فاکتور های مانند تبدیل فاصله ـ یک اینچ برابر است با ۲.۵۴ سانتی‌متر همچنین یک بود برابر است با ۱۲ اینچ

فاکتورهای تبدیل حجم هم به همین شکل می باشند یک گالن برابر است با ۲۳۱ اینچ مکعب یا ۴ لیتر آب برابر است با ۱۲۸ کاپ هر اونس برابر است با ۳.۷۸ همه این تبدیل ها به ما کمک می‌کند که واحدهای اندازه گیری را برای انواع فرایند استفاده کنیم در صنعت نفت و گاز در ایران بیشتر از ترکیبی از متریک و ایمپریال استفاده می شود مثلاً در واحدهای اندازه گیری فشار بیشتر فشار های خوانده شده به صورت متریک و بار یا سانتیمتر بر کیلوگرم بر سانتی متر می باشد  در واحدهای اندازه گیری فیزیکی از سیستم‌های ایمپریال استفاده می‌شود که آنها را بر اساس اینچ می خوانند ولی مهندسان ابزاردقیق در ایران بیشتر اندازه گیری را بر اساس واحدهای متریک ماننده بار برای فشار سانتیگراد برای دما متر مکعب برای حجم و کیلوگرم بر ساعت برای جرم استفاده می کنند

 

انواع فشارها

 کیلو پاسکال که بر اساس فشار پاسکال استفاده میشود همانطور که قبلاً گفته شد مهندسان ایران رابطه صمیمی با واحد اندازه گیری فشار بار دارند هر ۱۰۰ کیلو پاسکال برابر است با یک بار در کنار این واحد کیلوپاسکال واحد دیگری به نام PSI  وجود دارد که معادل پوند بر اینچ مربع است واحد اینچ جیوهاین این.Hg in  همان واحد اندازه گیری اینچ درد دمای صفر درجه جیوه است واحد هایی همچون واحدهایی که در آن واحدهای تولیدی استفاده می شود بر اساس میزان فشار لوله باریکی است که با سطح فشار اتمسفر و فشار وارده در دو نقطه باعث حرکت سیال در لوله می‌شود میزان حرکت سیال در لوله به شما مسافت طی شده را بر اساس فشار آمده بر سیال آن محاسبه و تبدیل به یک واحد فشار می کند مثلاً واحد فشار۱۰mWc  همان واحد فشاری است که به آب با دمای ۴ درجه که آب در این دما چگالی شده است ۱۰ متر  مسافت حرکت کرده آب در لوله به شما میزان فشار را نشان می‌دهد فشاری که از فشار اتمسفر بالاتر بوده و بر آن غلبه می کند

 

 

 

مهندس ارشد ابزاردقیق 

سعید اشرف

 

ادامه مطلب
شركت تجهیز کاران فن کنترل تنها نماینده فروش کوبولد KOBOLD در ایران
تازه ها

شركت تجهیز کاران فن کنترل تنها نماینده فروش کوبولد KOBOLD در ایران

توسط فن کنترل در 15 دي 1399

شركت تجهیز کاران فن کنترل تنها نماینده فروش کوبولد KOBOLD در ایران 

 

شركت تجهیز کاران فن کنترل در سال 1399با هدف تامین خارجی و داخلی  تجهیزات ابزار دقیق ، برق و اتوماسیون  تشکیل گردید. 

تجهیزکاران فن کنترل موفق شده است با استفاده از تیم متخصص ابزار دقیق و همچنین به کارگیری پرسنل با تجربه  و دوره های گذرانده شده در خارج از کشور موفقیت های زیادی را کسب کند.

این شرکت برای حل مشکلات تحریم به عنوان تنها عامل فروش کوبولد در ایران تاسیس شده است. متاسفانه بعد از سال ۲۰۱۸ تمامی عاملین فروش در ایران ملقی شدند و دیگر رسمیت ندارند , این شرکت به جهت وجود مهندس سعید اشرف بعنوان مدیر فروش کوبولد در ایران و ارتباط چندین سال با مدیران شرکت کوبولد توانسته پلی بین مشتریان  داخل کشور با آلمان باشد.

 

دانلود کاتالوگ ۲۰۲۲ شرکت KOBOLD 

معرفی محصول

علاوه بر کوبولد این شرکت , توانایی تامین برند های مطرح ابزار دقیق  ، اندرس ، کرونه ، ای بی بی ، زیمنس و بیشتر برند های عمومی موجود در بازار را دارد. 

شرکت فن کنترل پس از کسب سالها تجربه با نیروهای مجرب و متخصص در کوبولد آلمان توانسته است در راه اندازی و مشاوره های تخصصی به کارفرما های  بزرگ کمک کند. 

مزیت ها :

-اجناس موجود

-کادر فنی متخصص

-تیم تکنیکال قوی

 

 نمونه فعالیت ها :

پتروشیمی 

پالایشگاه

شرکت های بازرگانی داخلی

بازار لاله زار و طالقانی

فولاد 

سیمان 

صنایع غذایی

آب و فاضلاب و ...


در این سایت كوشش شده است تا اطلاعات اساسی و مورد نیاز در رابطه با تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون ارائه شود.

 

ادامه مطلب
درس های باحال ابزاردقیقی 2
تازه ها

درس های باحال ابزاردقیقی 2

توسط فن کنترل در 5 دي 1399

What is a Spool Valve and How Does it Work? | RealParsدو نوع  اکچوایتور در مدلهای  رک اند پینیون  وجود دارد یکی سینگل اکت و دیگری دابل اکت.

 

Pneumatic rotary rack and pinion actuators | Tameson.com

در سینگل ها شما نیروی برگشتی حالت اولیه ولو را توسط فنر تحت فشار در سیلندر بدست میاورید و در هنگام قطع هوا ولو شما به حالت اولیه برمیگردد.

 

 

 

 

Pneumatic rotary rack and pinion actuators | Tameson.com

 

 

 

اما در دابل اکتینگ ها:

 شما در سیلندردوبل اکتینگ ها فنر ای ندارید و نیروی اولیه برای باز یا بسته کردن ولو را توسط فشار هوا ایجاد می کنیم و همچنین در هنگام قطع فشار هوا  در حالت ماندگار خود می ماند اگر شیر در هر حالتی باشد و شما بخواهید حالت آن را تغییر دهید مثلاً اگر بسته باشد آن را باز و یا اگر باز باشد و بخواهید ببندید باید حتماً از فشار هوا استفاده کنید که کنترل فشار هوا برای دریچه ورودی و خروجی سیلندر توسط یک شیر کوچک که تحریک آن توسط سیگنال الکتریکی انجام می گردد این شیر کوچک را اسپول ولو می نامند.

 

اسپول ولو از دو قسمت الکتریکی و مکانیکی تشکیل شده است قسمت الکتریکی آنرا سلونوئید و قسمت مکانیکی آنرا اسپول ولو می‌نامند این شیر اجازه می‌دهد که مسیر ورودی سیلندر تعیین شود و با تحریک آن می توان شیر را بسته و یا باز نمود.

 

ادامه مطلب
PLC چیست؟ زیمنس چه میسازد؟
تازه ها

PLC چیست؟ زیمنس چه میسازد؟

توسط فن کنترل در 15 دي 1378

پی ال سی چیست؟

یک کامپیوتر صنعتی که برای پردازش های کنترلی است.

 این پردازش ها برای کنترل سیستم های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. مثلاً برای کنترل تعداد کالای ساخته شده در خط تولید و یا برای کنترل سطح مخازن در کارخانه ها و یا هر آن چیزی که شبیه به یک سیستم کنترلی در کارخانجات صنعتی و یا فرآیندهای صنعتی می باشد.

 به خاطر وجود انواع نویزهاو کاربری های سنگین در صنعت عنوان یک کامپیوتر صنعتی را به خود اختصاص داده است ُکه انواع مختلف دارند، سی پی یو ها پردازش و سرعت های مختلفی وجود داردکه یکی از معروفترین و بهترین های  های ال سی های کاربردی در های آن تولید شرکت زیمنس است.

پی ال سی های زیمنس به چند دسته تقسیم می شود پی ال سی های سری ۲۰۰ که از رده خارج شده اند ولی هنوز در صنعت در حال کارند سی پی یو های سری ۳۰۰ که هنوز تولید میشوند و در صنعت جایگاه ویژه‌ای دارند و سری‌های ۴۰۰ که از نوع حرفه ای ترین سی پی یو های تولیدی این شرکت می باشد. 

سی پی یو های استفاده شده در پی ال سی ها از سری سی پی یو های شرکت آرم می باشند همچنین سری سی پی یو های کورتکس آرم که برای مصارف صنعتی و مصارف کنترلی بسیار کاربرد دارند این سیپیو ها علاوه بر سی پی یو حافظه هایداخلی و مثل فلش و دارند که از دسته میکروکنترلر های حرفه ای برای سیستم های کنترلی هستند و با سرعت پردازش هایبسیار بالا و اینتراپت های حرفه ای در صنایع سنگین و سبک مورد توجه مهندسان کنترل هستند.

6DD1607-0AA2 | Siemens | SIMATIC S7-400, FM458-1 DP Application Module

اجزای دیگر:

پی ال سی ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند بخش اولRack  می باشد رک ها پل ارتباطی بین کارت های مختلف هستند.

 بعد از رک، نیاز به یک منبع تغذیه دارید که دومین بخش است پی ال سی ها را تشکیل می دهد بعد از نصب منبع تغذیه شما باید سی پی یو را نصب کنید همه اینها به صورت اسلاتی روی رک  نصب می شوند بنا به فرایند کنترلی شما باید میزان  (I/O)ورودی و خروجی ها را دانسته و برای آنها کارت های ورودی خروجی تعیین نمایید مثلاً اگر شما صد عدد خروجی دیجیتال داری باید حداقل ۱۲۰ پورت بر روی کارت‌های خروجی دیجیتال داشته باشید و یا اگر شما ۱۰۰ عدد ورودی آنالوگ دارید باید به میزان ۱۲۰ عدد پورت ورودی در نظر داشته باشید ولی بعضی وقتا با افزایش ورودی خروجی ها نیاز به کارتهای اکستندر داریم این کارت ها می توانند ورودی/ خروجی های شما را افزایش دهد و اطلاعات را بر روی یک شبکه پروفی باس به سی پی یو انتقال دهند.

 در بخش های بعدی در مورد انواع پروتکل های شبکه های صنعتی اطلاعات لازم را در سایت آپلود خواهیم کرد کانفیگ کردن یا پیکره‌بندی در PLCها ابتدا باید از طرف فرایند به مهندس کنترل انتقال داده شده باشد مثلاً فرایند کنترل یک راکتور به شرح ساده به مهندس کنترل گفته شده و بنا به فرایند مهندس کنترل ورودی خروجی ها و ابزار دقیق ها را معین کند.

بعد از تعیین ورودی خروجی ها و خرید کارت های مورد نیاز و پیکربندی پی ال سی به صورت سخت افزاری با اتصال به نرم افزارهای واسط مثلاًpcs۷ (برای دی سی اس های زیمنس) می توان برنامه را شروع کرد برنامه نویسی های زیمنس و پی ال سی های دیگر به چند دسته تقسیم می شوند برنامه نویسی های با بیس زبان های اسمبلی نردبانی گرافیکی ,SFC, CFCواقسام دیگر می باشد.

 مهندس برنامه نویس و کنترل باید همه جوانب را در نظر بگیرد و برنامه را شروع به نوشتن کند بعد از دانلود شدن نرم افزار توسط یک واسط به نامpc adapter می توان برنامه نوشته شده را در سی پی یو به اصطلاح دانلود کرد بعد از تست  های انجام شده و به اصطلاح تست فت FAT  را می‌توانید شروع کنید .ورودی /خروجی ها را به PLC وصل کنیم با اتصال ورودی و خروجی ها به  PLC می توانید تست ست (SAT)را  آغاز کنید و از سیستم کنترل خود یک امتحان عملی  بگیرید در صورت درست بودن همه موارد فرایند، پلنت کنترلی شما آماده کار است.

 

 

ادامه مطلب
پشتیبان وب سایت فن کنترل
فن کنترل

سلام 👋

چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم ؟